MACillä meikissä

Vietin juuri pienen miniloman yhdessä lempikesäkaupungeistani, Turussa. Olin reissussa maanantaista keskiviikkoon. Kulkemiset hoidin muuten Onnibussilla ja täytyypä mainita, että oli hyvä vaihtoehto. Bussit olivat miellyttäviä, ilmastoituja ja parin tunnin matkat sujuivat nopeasti. Ja se hinta! Menolippuni maksoi 4€ ja tulolippuni hurjan yhden euron :D 
Tiistaille olin varannut itselleni jotain tosi kivaa ja jännää eli meikkausajan Stockmannin MAC-pisteelle! En ole ikinä ollut toisen meikattavana, varsinkaan ammattilaisen. MAC:ilta ”saa” meikkauksen, jos ostaa vähintään kolme tuotetta. Tiesin että saan tuon kolme täyteen heittämällä, joten varasin ajan.

Mulla ei ollut erikoisempia toiveita meikkiä kohtaan, kunhan jotain kesäistä ja kimaltelevaa. Saimme meikkaajan kanssa samalla myös testattua monia pohjameikkituotteita sävyjen kannalta, koska niitä olin pääasiassa ostamassa. Meikistä tuli tosi hyvä ja juuri sellainen, jota toivoin! Kokeilimme hyvällä meiningillä ”vähän sitä sun tätä” ja lopputulos oli tosi kiva. Loppuun totesin meikkaajalle, että hän teki työnsä tosi hyvin, koska lopuksi halusin ostaa kaiken mitä hän kasvoilleni käytti :D

Pohjustukseen käytettiin kahta eri tuotetta. Oil Control toimi kevyenä, hyväntuntuisena kosteusvoiteena ja Face Protect primerina. Jälkimmäistä sain pienen testeripurkin kotiin mukaan ja se vaikuttaa hyvältä, se tekee ikäänkuin napakan tarttumapinnan kasvomeikille.

Pohjameikkiin käytettiin meikkivoiteena Studio Fix Fluidia. Silmänalusille kokeilimme sekä Prep+Prime – kynien Bright Forecast – sävyä että Pro Longwear Concealer – peitevoidetta. Meikki kiinnitettiin hyvin kevyellä hunnulla Studio Fix Powder – meikkipuuteria. Kaikkiin pohjameikkeihin mulle löytyi helposti sävy NW20. Tästä olin jotenkin tosi innoissani, koska 20:stä löytyy vielä vaaleampiakin sävyjä (ainakin 15 ja 10) eli mä en ehkä olekaan kaikista vaalein! :D Olen tänä kesänä joko a) saanut vahingossa jotain pientä väriä kasvoihini tai b) olen tähän asti elänyt siinä uskossa, että olen kasvoiltani valkoistakin valkoisempi. Ihana huomata, että en välttis olekaan.

Varjostuksina meikkaaja käytti Powder Blush – poskipunan mattaista Harmony – sävyä. Poskille pyöräytettiin persikkaista Peaches – sävyä. Korostuksiin laitettiin (osaksi mun toivotuksesta ^_^) kulttituote Mineralize Skinfinish – korostuspuuterin sävyä Soft & Gentle. Se on u-pe-a!

Silmissä käytettiin kaikkea ihanaa kimaltavaa :D Meikkaaja sanoi, että hänen tekisi hirveästi mieli laittaa mulle jotain kuparia ja sehän sopi. Pohjustuksena käytettiin Paint Pot – purkkivärien/pohjustajien sävyjä Soft Ochre (ihonsävyinen, ei kuvassa) ja Perky (pinkihtävä, kuvassa).

 Luomiväreinä käytettiin Veluxe Pearlfusion-luomiväripalettia nimeltä Amberluxe, siitä kunnon kuparia sävyä (toiseksi alimmainen). Pressed Pigments – nappeja silittelin jo ennen meikkiä ja valitsin kuparin kaveriksi vaaleanpunaisen Rock Candyn. Sen sitten ostinkin itselleni mukaan. Pressed Pigments-värit ovat uskomattoman monikimaltelevia ja kerrassaan sädehtiviä sävyjä. Myönnän että Rock Candyn ostamiseen vaikutti myös hieman tuo ihana nimi.. :)

Alaluomelle meikkaaja laittoi superihanien Pearlglide – rajauskynien violettia Designer Purplea ja häivytti sitä hieman pienellä siveltimellä. Tykästyin tähän väriin ja tyyliin ihan hirveästi! Kyseinen kynäkin lähti kassan kautta mukaani.

Kulmat ehostettiin Eye Brows – kynillä, meikkaaja käytti niihin kahta eri sävyä. Kulmista tuli tosi hyvät ja luonnollisen näköiset. Eye Brows – kynistä käytettiin sävyjä Lingering ja Strut. Kynät olivat todella tarkkoja ja hyväntuntuisia, toivat mieleeni paljon Anastasia Beverly Hills Brow Wiz – kynät. Vähän ehkä jäin harmittelemaan, etten loppujen lopuksi ostanut tuollaista MACin kulmakynää..

Ripsiin harjattiin mustaa Extended Play – ripsiväriä.

Huulille laitettiin ensin pehmeän nuden sävyistä rajauskynää Dervish ja sen päälle hyvin pitkäkestoista, persikkaista Pro Longwear Lipglassia sävyssä Persistent Peach. Kuvissa kiilto pääsi jo juomisen takia vähän nuhjaantumaan ja olin jo hotellilla ottaessani nämä kuvat :/ Kiilto vaikutti kuitenkin todella kestävältä ja hyvältä. Kävinkin seuraavana päivänä testailemassa sitä ja melkein ostinkin sen.

Sellainen oli mun MAC-meikki! Toisaalta toisen tekemä meikki tuntui erilaiselta, kun on tottunut aina vain sutimaan omaa naamaansa sillä tietyllä rutiinilla, mutta toisaalta oloni oli tosi kotoinen. Oli aivan ihanan rentouttavaa istua toisen puunattavana, en tiennytkään että meikkisiveltimet voivat tuntua niin rentouttavilta kasvoilla :D Hyvä etten meinannut nukahtaa siihen penkkiin. Mulle olisi varmaan pystynyt myymään vaikka mitä kun olin niin tööt tuon jälkeen :P Ostin aika läjän meikkejä tuolla kerralla ja seuraavana päivänä vielä ”muutaman” lisää.. Loppusummahan ei tunnu ollenkaan niin pahalta, kun sen käytää osissa, right ladies? ;)
Miltäs meikki (tai postaus) vaikutti teidän silmäänne? Oliko joukossa mitään lemppareitanne?
translation // i got my makeup done at mac last week. these are the products that were used. i loved it, it was very sparkly and screamed summer to me ^_^
kaikki MAC – tuotteiden kuvat: Nordstrom.com
25 vastausta artikkeliin “MACillä meikissä”

  1. On kyllä tosi nätti meikki! :) Mulle tuli nyt ihan kauhea himo päästä ostamaan lisää Macin meikkejä, kun luin tän sun postauksen. :D Tossa vähän aika sitten kun kävin ekan kerran Macin pisteellä stokkalla, niin ostin just tuon Pro Longwear Concealerin sävyssä NW15 :D Ihan huippukamaa! Ja joo, olen valkoinen kuin lakana. Toi kulmakynä alkoi kyllä kiinnostamaan aika hurjasti… Voipi olla että sen kotiutan seuraavaksi jos löytyy hyvä sävy! :)

    Tykkää

  2. Oi miten kiva meikki! Ensin olin että näyttää oudolta ilman ylärajausta kun sulla niin tottunut niihin mutta kokonaisuus kuitenkin toimii. Osaisipa itsekint uollaiset varjostukset, tosi hyvältä näytät ( kuten aina tietysti ) ;)) olisin itsekin ostanut kaiken mitä meikkissäni on käytetty…

    Tykkää

  3. MACin kulmakynät on kyllä ihan parhaita. Niiden kanssa opin alunperin meikkaamaan kulmani nätisti :) Nyttemmin olen ihastunut Sensain kulmakyniin, mutta MACi kyllä paljoa jää jälkeen.

    Tykkää

  4. Kiva meikki! Onneksi kesäisiä meikkejä voi vielä tehdä, vaikka säät eivät enää niin suosisikaan. :)Macin tuotteista ehdottomaan lempparikategoriaan kuuluu Pro Longwear Concealer. Superpigmenttinen, mutta ohut. Paras peiteaine, mitä olen koskaan käyttänyt! Mac-hulluutta onneksi hillitsee se, että asun kaukana varsinaisista ständeistä, mutta Stockmann Beauty kiikuttaa pahimmat himotukset hyppysiini. :D

    Tykkää

    1. Mä sanoin kans sille meikkaajalle, että mä en vois olla MACillä tai edes siinä vieressä töissä, mun menis palkka suoraan sinne kassaan :D Liikaa houkutuksia! Mä menin ostamaan ja ostinkin PLConcealerin ja on kyllä bueno!

      Tykkää

  5. Oikein kaunis meikki ja näytät jännästi eri näköiseltä kuin mitä sinua on tottunut näkemään – sen täytyy olla se rajauksen puuttuminen sitten :) Tuo meikki muuten nuorensi sinut näyttämään parikymppiseltä :) Ei sillä että sitä tarvisit, kunhan huomasin. Porin Sokoksella katselin noita MAC-meikkejä, mutta kun itsellä on se varasto mitä käytän aika vaatimaton (kuten rahavaratkin) niin näillä mennään. Ellen sitten tohdi varata aikaa että ammattilainen tekisi, hmm hmm ja hmm….

    Tykkää

    1. Toi ammattilaisella käyminen oli aika hauska kokemus, varsinkin kun oli hyvä ja asiansa osaava tyyppi tekemässä :) Ehkä se on ne puuttuvat rajaukset, meikki on paljon kevyempi :) Mun täytyy valitettavasti heti oikaista sua, ne ei oo voineet olla MACin meikkejä (mitäköhän lieneet olleet..? mun mielenkiinto heräs), koska MACia ei myydä missään muualla kuin Helsingin ja Turun Stockmanneilla (Suomessa) :))

      Tykkää

    2. MAC, MUS… samaa huttua! Ei vais, MUS se oli – muistin sentään että kolme kirjainta ja alkaa M-kirjaimella mikä on näillä kymmenillä (5) jo oikein hyvä suoritus! Sikäli voisi olla hyvä käydä ammattilaisen luona edes kerran, saisi päivityksen siihen miten kannattaisi meikata, tämä nykyinen tapa kun on 80-luvulta… :D

      Tykkää

  6. Ihana Martina! <3 Olet niin kaunis. Hei, mä diggaan tuosta, että meikistä on jätetty rajaus pois. Kiva nähdä nätit silmäsi ilman ylärajaus. Toimii sulle! ;)

    Tykkää

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s